Bonestaakwedstrijd Matavi

Dinsdag, 14 juni 2016

een bamboehengel, wie is er niet groot mee geworden

Zondag, 12 juni hield Matavi ism de MHV een bonestaakwedstrijd voor de basisschooljeug tot 12 jaar. Alle deelnemers visten met hetzelfde materiaal, namelijk een bonestaakhengel en gelijke tuigjes.
Er hadden zich 12 kinderen opgegeven, zij begonnen om 09.00 uur te vissen. Al snel moesten de heren Kroes en Hilberink zich naar de deelnemers snellen want er werd van meet af aan gevangen.
Na een uur ging Jurre Huizing flink aan kop, eigenlijk was hij in vele ogen al de winnaar. Helaas voor Jurre werd hij toch nog ingehaald door Roy van Goor die een flinke platte van 38 centimeter wist te vangen.
Om 11 uur was het einde wedstrijd en kon men de balans opmaken.
In totaal werden er 20 vissen gevangen met een gezamelijke lengte van maar liefst 348 centimeter!  Voor iedere deelnemer was er een prijs beschikbaar gesteld door dierenspeciaalzaak Matavi en de MHV
1: Roy van Goor met 109 cm.
2: jurre Huizing met 83 cm.
3: Lilian van Goor met 47 cm.
4: Daan vd Heide met 43 cm.
5: Maik Dijkstra met 36 cm.
6: Dinad Tol met 16 cm.
7: Twan Oosterga met 14 cm.
Na de prijsuitreiking kregen Matavi en de MHV nog een woord van dank van de organisatie van het Mepeler gracchtenfestival.
Meerdere foto's staan onder het tabblad "foto's