Zaterdag, 2 september 2017

G.Spraakman KAMPIOEN 50+ competitie MHV Meppel
G.Spraakman wint 2e wedstrijd 50+ MHV Meppel.
G.Spraakman heeft ook de tweede wedstrijd gewonnen van de zaterdag 50 + wedstrijd van de MHV Meppel. Hij ging hiermee stevig aan de leiding in de competite!! De morgen beloofde eerst niet veel goed daar het behoorlijk plensde…..de wedstrijdleiding besloot in overleg dat we een kwartier later gingen beginnen er werd door gevist tot half 1. De loting was aangaande en de heer G. Doldersum lootte weer eens een kopplek …nr.1 . Hij kreeg wel stevige concurrentie van de heer W. Hilberink die hem ..bleek later flink op de hielen zat. Om 8.15 werd het signaal gegeven en kon men beginnen met vissen. Gelukkig bleek het nu droog te zijn. De vangsten waren in het begin middelmatig met hier en daar een uitschieter met mooie vissen!! De kopstek en nummer twee vingen stevig door en konden hun vis goed vangen. Ook de heer P. Gelmers had al een paar mooie vissen geland. Midden in het parcours zat G. spraakman die toch om 10.30 uur de keuze maakte om stijf tegen de overkant te gaan vissen en zo 2 mooie dikke brasems te vangen die hem de overwinning bracht. Om half 1 smiddags werd er afgeblazen en kon het wegen weer beginnen.

Uitslag 2e wedstrijd 50+ MHV Meppel

1e G.Spraakman 5916 gr
2e G.Doldersum 3948 gr
3e W.Hilberink 3858 gr
4e H.Jansen 2638 gr
5e P.Gelmers 2551 gr
6e A.Kroes 1935 gr
7e F.Tanahatou 1932 gr
8e S.Tanahatou 1854 gr
9e T.Jonker 1351 gr
10e P.Jans 970 gr
11e J.Keil 935 gr
12e G.Jansen 715 gr
13e P.d.Gunst 661 gr
14e A.Jonker 622 gr
15e D.Jonkers 0 gr

G.Spraakman KAMPIOEN 50+ competitie MHV Meppel

G.Spraakman is voor het 2e op een volgend jaar KAMPIOEN geworden van de 50+ competitie die georganiseerd werd door de Meppeler Hengelaarsvereniging in Meppel. Er was dit jaar een deelnemers veld van 15 personen, die 3 zaterdagmorgens met elkaar visten om de MHV Bokaal. De laatste wedstrijd werd gewonnen door W.Hilberink met 7500 gr. Vis. Het weer was ons zeer goed gegund en er werd ook aardig wat vis gevangen zowel met de vaste stok alsook met de feeder. Er werd gevist van 8.00 uur tot 12.00 uur. Het mooie is van de competitie is dat ook hier iedereen naar huis gaat met een leuke vleesprijs ,dat heel goed in de smaak viel bij de deelnemers. Na de laatste wedstrijd ,na het wegen gaat dan ook de hele club naar cafetaria FRENAY om daar onder het genot van een hapje en een drankje de prijs uitreiking vieren. Bij deze uitreiking gingen er stemmen op om de 50 + competitie volgend jaar uit te breiden naar 6 wedstrijden waar van er men 1 mag laten vallen. Net als bij de maandagavondcompetitie. Dit voorstel werd dan ook door iedereen geaccepteerd. De organisatie bedankte iedereen voor het meedoen en tevens bedankten de deelnemers de organisatie voor de goede zorgen !!

Iedereen hopelijk tot volgend jaar!!

Uitslag 3e wedstrijd 50+ MHV Meppel
1e W.Hilberink 7500 gr
2e G.Spraakman 4947 gr
3e G.Jansen 3277 gr
4e A.Kroes 3127 gr
5e F.Tanahatou 2936 gr
6e P.Gelmers 2388 gr
7e H.Jansen 1275 gr
8e P.d. Gunst 1202 gr
9e D.Jonkers 1128 gr
10e P.Jans 1028 gr
11e A.Jonker 851 gr
12e J.Keil 633 gr
14e T.Jonker 632 gr
15e G.Doldersum NG

Onderstaand de eindstand van de competitie.

G.Spraakman