Gratis leren vliegvissen op de fly fair

Woensdag, 28 maart 2018

Vliegvissen is een bijzondere manier van vissen. Dat hoeven we u als sportvisser natuurlijk niet uit te leggen. Maar is het u weleens opgevallen dat sommige mensen in uw omgeving zeggen dat ze voor vissen te weinig geduld hebben? En dat vliegvissen hen veel te moeilijk lijkt?

Natuurlijk valt het niet mee om het vliegvissen in uw eentje onder de knie te krijgen. Maar daar hebben we wat op gevonden. Op de Fly Fair kunnen niet-vliegvissers een gratis spoedcursus vliegvissen volgen. Die cursus geven we in samenwerking met vliegvisclub The Kingfisher uit Kampen.

Wat mag u als aspirant-vliegvisser van deze cursus verwachten?

U krijgt instructie in 3 blokken van 1 uur: vliegbinden, vliegwerpen, vliegvissen.

Werpen en vissen gaat u met de Casting Four. Dit team van The Kingfisher bestaat uit zeer ervaren vliegvissers die al jaren workshops geven. Heel aardige en relaxte lui bij wie het plezier voorop staat. En het wordt leuk! Want als u een blok doorlopen heeft, ontvangt u een stempel op uw ‘Ik heb leren vliegvissen!-stempelkaart’.

Vliegbinden gaat u stap-voor-stap met The Kingfisher-bindcommissie: een droge vlieg en een nimf. Want die heeft u nodig om straks te kunnen vissen.

En dan gaat u onder leiding van de mannen van The Kingfisher met de zelfgebonden vliegen vissen. Op het terrein van de Fly Fair ligt een echte Nederlandse wetering. Met bijtgrage Nederlandse vissoorten! Eerst leren we u natuurlijk nog een hengel optuigen, een leader monteren en uw vlieg eraan knopen.

Wij zorgen voor vliegenhengels, maar als u er al een heeft, neem die dan gerust mee. Blijf niet kijken naar vliegvissen, maar neem op de Fly Fair zelf het heft in handen!

___________________________________________________________________

Fly Fair