A. Witte wint de openingswedstrijd MHv Meppel

Vrijdag, 2 juni 2023

MHV Meppel organiseerde op zaterdag 13 mei 2023 een openingswedstrijd voor alleen leden.

A. Witte wint openings wedstrijd MHV Meppel 2023.

Zaterdag 13 mei werd de openingswedstrijd 2023 gehouden waar alle leden van de MHV Meppel aan mee konden doen. Het motto was; meedoen is belangrijker dan winnen.

14 sportvissers hadden zich daar voor opgegeven en deze melden zich om 8.00 uur aan de waterkant bij Dekkersland bij Baarlo waar de loting was. Iedereen die een nummer had getrokken ging naar zijn plaats om zijn visstek op te bouwen en kon om 9.00 uur de wedstrijd beginnen. Deze duurde tot 14.00.

Het was deze dag prachtig weer en we hoopten daarom dat de vis ook massaal ging bijten. Nou niets was minder waar….het duurde lang voordat er een vis gevangen werd. A Witte die op nummer 1 zat ving net als Gijs Doldersum allebei met de vaste stok regelmatig een visje. Er werd wel veel baars gevangen evenals windes en kleine kopvoorn maar die telden niet mee i.v.m. gesloten tijd.
Om 11.30 werd er gepauzeerd en de vereniging trakteerde de vissers op een lekker gebakken visje die werd gebracht door de vishandel uit Zwartsluis. De gebakken vis werd door de vissers graag aangenomen en met smaak opgegeten waarna iedereen weer op zijn visstek plaats nam.

De tijd vloog om en om 14.00 werd het eindsignaal gegeven en kon de weging beginnen wat altijd weer spanning met zich meebracht. Nadat iedereen zijn vissen hadden laten wegen waren er 3 topvissers die geen vis konden aanbieden waaronder B.v.Dijk, W.Hilberink en R Visser. Voor hen was het dit keer pech dat de vissen niet wilden bijten. Wel waren er twee uitschieters nl. A.Wiite die winnaar was met 3264 gram en G.Doldersum met 2203 gram. Nadat de weging van ieder bekend was konden de vissers de prijs die voor deze dag voor allemaal hetzelfde was in ontvangst nemen.

De organisatie werd bedankt door de heer G.Doldersum onder een luid applaus. Tot slot was er voor iedereen een heerlijke ''Drentse Turf'' van bakkerij Nijstad en de organisatie bedankte iedereen voor de deelname en hopelijk tot 5 juni, want dan begint de avond competitie bij de gaswinlocatie onder Rogat.

Totaaluitslag'
1e A. Witte 3264 gram