Het Sultansmeer

Woensdag, 4 mei 2016

Een prachtig water wat we graag zo willen houden

Wellicht ten overvloede nog eenmaal de spelregels zodat wij ook in de toekomst hier kunnen vissen.
Regelement MHV.

1)Vergunninghouder is verplicht elke aanwijzing van daartoe bevoegde personen door of namens WMD en MHv op te volgen.
2)Het is verboden te vissen tussen 1 uur na zonsondergang tot 1 uur voor zonsopkomst.
3)De vergunninghouder dient gebruik te maken van de gangbare paden om bij het water te komen.
4)Het is niet toegestaan om vis mee te nemen(alles dient onbeschadigd te worden teruggezet)
5)Rallyvissen is verboden.
6)Degene die namens de WMD belast zijn met onderhoud van watergangen, walkanten taluds etc. mogen niet gehinderd worden.
7)Auto`s alleen parkeren op de parkeerplaats bij de ingang(niet langs de weg)
8)Toegang geheel op eigen risico, WMD en MHv aanvaard geen enkele aansprakelijkheid in welke vorm dan ook.
9)Bivvy is toegestaan mits er GEEN gebruik van een grondzeil wordt gemaakt.
10) Afval hoort niet thuis in het milieu dus neem alle afval mee naar huis, bij overtreding wordt de vispas ingenomen en mag men niet meer vissen in het Sultansmeer.
11) Verantwoord loodgebruik is noodzakelijk. Lood hoort niet thuis in het milieu en vormt een gevaar voor de kwaliteit van het grondwater.
12)De vergunninghouder wordt geacht zonder vergunning te vissen indien hij/zij in strijd handelt met één of meer in deze vergunning opgenomen voorwaarden en bepalingen. Indiende vergunninghouder in strijd handelt met de Visserijwet, Flora- en Faunawet, de Natuurbeschermingswet, de habitat- of Vogelrichtlijn en andere aanverwante wet- en regelgeving, de keur van het waterschap, de gemeentelijke Visserijverordening of als hij/zij zich niet houdt aan één of meer van de hierboven vermelde voorwaarden en bepalingen zonder enige claim van vergunninghouder tot het betalen van schadevergoeding worden ingetrokken.
NB: deze spelregels komen ook bij de ingang te hangen zodat er géén excuses mogelijk zijn.