04-08-2018

G.Spraakman wint 3e wedstrijd 50+ Comp. MHV Meppel

Zaterdagmorgen om 7.15 verzamelden de 50 plussers zich aan de waterkant bij de gaswinlokatie tussen Rogat en Meppel aan de Hoogeveense vaart. Het loten kon beginnen en de 12 aanwezigen pakten allemaal een nummer . De heer S.Tanahatoe trok voor mij nummer 1 . Dit was geen verkeerd nummer . Nadat alles bij iedereen was geinstalleed klonk om 8.00 uur de toeter en kon het vissen beginnen. Een plek gemaakt op 15 en op 28 meter. Al snel zag ik aan mijn rechterkant dat de heer G.Jansen een mooie vis ving….dat hoopte op meer .Mijn eerste vis was op 28 meter een baarsje. Nou is dat leuk vangen maar gewicht zat er niet aan. Ik ging naar 15 meter en ving een paar mooie blieken en een leuke zeelt….en verspeelde een dikke brasem…..all in de game dacht ik ..er zitten er meer. Nou niets was minder waar het was afgelopen met de pret. Ook de bootjes kwamen af en aan op onze voerplekken langs ….het was natuurlijk mooi weer en ook die mensen genoten !!!Hier en daar zag ik wel een visje naar boven komen en dacht er word toch gevangen. Mijn buurman A.Jonker ving ook een paar mooie vissen. Het was tien uur en dacht toch maar weer even proberen op 28 meter…..Het was niet te geloven ….de korf raakte het water ...de lijn liep strak en daar haakte ik een mooie vis…….toen was het echt lopende band werk van kleine tot grote brasems landen bij mij in het leefnet…..Zelf de vis trok ik onder de varende bootjes vandaan,het lag er waarschijnlijk vol. De tijd gaat dan snel als je goed vangt en om 12.00 uur werd er afgeblazen en kon het wegen beginnen. Er was redelijk gevangen ….waar bij door de heer T.Blei nog een mooie kroeskarper werd gevangen ….als laatste werd er bij mij gewogen ….de weegschaal bleef staan op 10.162 kg. Wat goed was voor de overwinning van die dag.

Uitsag 3e wedstrijd 50+ MHV Meppel

1e G.Spraakman 10162 gr