Geslaagde bonenstaak wedstrijd

Zaterdag, 23 juli 2022

Geslaagde bonenstaakwedstrijd tijdens het grachtenfestival in samenwerkingmet de Meppeler Hengelaarsvereniging.

Op zondag 12 juni was het dan eindelijk zover dat de traditionele Bonenstaakwedstrijd aan de Heeerengracht voor de jeugd tot 12 jaar weer gehouden kon worden. Dit jaar werd ook weer de wedstrijd georganiseerd door Matavi in samenwerking met MHV Meppel.
De wedstrijd werd gevist met traditionele bamboe hengels die vroeger en nu nog steeds gebruikt werden voor in de moestuin om de bonen er op te laten klimmen om ze makkelijker te plukken.
Zondagmorgen tegen 9 uur kon men loten en de maden op komen halen uit de winkel want om 9.00 uur begon de wedstrijd.
Alle lijnen zochten een plek in het water en de kinderen hoopten natuurlijk direkt dat ze een visje boven water konden halen. Helaas duurde dit bijna een uur voordat de eerste vis naar boven werd gehaald. Een mooie voorn van 20 cm voor Rohan Schreuder. Nu op naar de volgende. De tweede vis was voor Abe Haasjes die al eerder een vis verspeeld had maar deze bracht hij wel aan wal en dit was een baarsje van 12 cm. Beter iets dan niets…..Een kwartier later was er spektakel aan de waterkant daar Janine Nieuwbroek een brasem naar boven haalde van maar liefst 45 cm!
Vangsten vielen helaas tegen maar er waren toch 3 winnaars die vis hadden gevangen.
1e plaats Janine Nieuwbroek 45 cm
2e plaats Rohan Schreuder 20cm
3e plaats Abe Haasjes 12 cm

Voor iedere deelnemer was er een leuke prijs die ze graag in ontvangst namen.

Iedereen bedankt.

G. Spraakman (Matavi)