Sultansmeer

Het Sultansmeer

Het Sultansmeer te Ruinerwold
Extra beperkende bepalingen:

Maximaal met 2 hengels vissen.
Extra beperkende bepaling:
- Nachtvissen is verboden.
- Auto’s alleen parkeren op de parkeerplaats.
- Auto’s en aanhangwagens zijn niet toegestaan aan het water.
- Het is niet toegestaan om op het fietspad te rijden met de auto.
- Gebruik van vislood is verboden!!

Info over het Sultansmeer:

Het Sultansmeer is een opvang meer voor het gefilterde water uit de waterzuiveringsinstallatie over de weg gelegen. In het verleden werd het meer verhuurd aan de vis vereniging uit Ruinerwold, deze vereniging is gestopt en de leden zijn ondergebracht bij de Meppeler hengelaars vereniging. Ook bracht de vis vereniging Ruinerwold dag vergunningen uit dit heeft de Meppeler Hengelaars vereniging niet overgenomen. Het is voor u en ons voordeliger om sub lid te worden voor maar 10,00 euro. (zie vergunningen)
Het onderhoud van het meer word door de Meppeler Hengelaarsvereniging gedaan. De verenigingscontroleur loopt hier wekelijks zijn ronde en is de controle rondom het Sultansmeer streng te noemen. Helaas is dit nodig, want met name in de zomer maanden worden de regels slecht nageleefd en schrijven BOA,s van de Federatie regelmatig forse bekeuringen uit. Met name vissen zonder vergunning, nachtvissen, afval, auto,s en bromfietsen die niet goed geparkeerd staan zijn veel voorkomende zaken.
Bijna alle soorten vis komen in het Sultansmeer voor. Het visbestand bestaat o.a. uit snoek, karper, brasem en voorn.