Sultansmeer

Het Sultansmeer

Het Sultansmeer te Ruinerwold
Extra beperkende bepalingen:
- Gebruik van andere schuilmiddelen dan een visparaplu is verboden.

Info over het Sultansmeer:

Het Sultansmeer is een opvang meer voor het gefilterde water uit de waterzuiveringsinstallatie hier tegen over gelegen. In het verleden werd het meer verhuurd aan de vis vereniging uit Ruinerwold, helaas is deze vereniging gestopt en zijn de leden onder gebracht bij de Meppeler hengelaars vereniging. Ook bracht de vis vereniging Ruinerwold dag vergunningen uit dit heeft de Meppeler Hengelaars vereniging niet over genomen. Het is voor u en ons voordeliger om sub lid te worden voor maar 10,00 euro. (zie vergunningen)

Het onderhoud van het meer word door de Meppeler Hengelaarsvereniging gedaan. Jan Dozeman loopt hier wekelijks zijn ronde om "vergeten" afval op te ruimen en de prullenbakken rond om het meer leeg te halen. Verder is de controle rondom het Sultansmeer streng te noemen helaas is dit nodig. Met name in de zomer maanden worden de regels slecht nageleefd en schrijven BOA,s van de Federatie regelmatig (forse) bekeuringen uit. Met name vissen zonder vergunning, nachtvissen, afval, auto,s en bromfietsen die niet goed geparkeerd staan zijn (te) veel voorkomende zaken.

Bijna alle soorten vis komen in het Sultansmeer voor het visbestand is dan ook zeer divers te noemen. U zult hier mooie voorns kunnen treffen of andere witvis, maar u moet ook niet raar opkijken van een mooie zeelt of een dikke paling.