***SCHOONMAAK ENGELGAARDE***

Dinsdag, 28 mei 2019

Beste Hengelaars,

A.s. zondag organiseerd duikvereniging AMLM het evenement “Duik Engelgaarde Schoon”. De bedoeling is dat zij met zoveel mogelijk duikers "onze" thuisplas Engelgaarde in gaan.

Zoals jullie ook hebben gemerkt wordt "onze" plas Engelgaarde in de zomermaanden veelvuldig gebruikt door dagrecreanten, die er komen zwemmen.
Helaas laten deze dagrecreanten veel vuil achter en is de bodem van Engelgaarde bezaaid met lege (bier)blikken, flessen, chips verpakkingen en zelf fietsen zijn ze al tegen gekomen.

Graag willen zij a.s. zondag zoveel mogelijk afval uit Engelgaarde gaan bergen. Naar verwachting zullen er zo'n 20 duikers en het evenement deelnemen. Regelmatig komt het voor (afgelopen zondag ook) dat er aan vissers aan de noordzijde van de plas vissen. (ingang duikers)

Deze schoonmaakactie zal a.s. zondag 2 juni uitgevoerd worden tussen 9.00 en 12.00 uur. De verwachting is dat om 12.00 uur de laatste duikers uit het water zijn. Het verzoek van ons allen om aanstaande zondag, in verband met de schoonmaak actie, niet aan de noordzijde van de plas te gaan zitten. Hierdoor kan het duikteam ongestoord "onze" plas weer schoonmaken, wat ook ten goede komt van de vissers.

Alvast onze dank voor jullie begrip, een gezond Engelgaarde is denk ik in het belang van ons allen!