Nieuwsbrief vrijwilligers snoeiwerkzaamheden

Dinsdag, 3 september 2019

Beste hengelsportliefhebbers,

Als bestuur krijgen wij regelmatig het verzoek om vis stekken bereikbaar en bevisbaar te houden. “Daar hoort het bestuur toch voor te zorgen!” krijgen wij dan te horen. Dat klopt. Er zijn veel vis stekken, veel vissers, dus veel werkzaamheden. Wij als bestuur kunnen dit niet zonder hulp van vrijwilligers en daarom willen wij jullie vragen om te helpen bij de nodige werkzaamheden. Vele handen maken immers licht werk. Met een grote groep vrijwilligers hoeft elke vrijwilliger maar een enkele keer in actie te komen. Dit moet toch lukken binnen een vereniging met meer dan 2500 leden?

De onderhoudswerkzaamheden vinden voornamelijk plaats in de zomer en nazomer. De vereniging beschikt zelf over een bosmaaier, een zitmaaier en vele andere gereedschappen waarmee de vis stekken kunnen worden onderhouden. Datum en tijdstip worden door de vrijwilliger(s) zelf bepaald in overleg met het bestuur. In de winterperiode worden er veelal snoeiwerkzaamheden verricht. Deze werkzaamheden vinden plaats in overleg met de gemeente. Ook hier geldt dat de datum en tijdstip door de vrijwilliger(s) zelf worden bepaald in overleg met het bestuur.

Als wij geen aanmeldingen krijgen van vrijwilligers, maar iedereen wil wel op de vis stekken kunnen komen om te vissen, dan zijn wij genoodzaakt om bedrijven te vragen om dit werk voor ons te doen. Dit betekent dat er kosten in rekening worden gebracht door deze bedrijven, die door de Meppeler Hengelaars vereniging betaald dienen te worden.

Wij als bestuur willen best zorgen voor de bereikbaarheid en bevisbaarheid van de vis stekken, maar kunnen dit niet zonder jullie hulp. Ook vrijwilliger worden? Meld je dan aan door een email te sturen naar jheersma@home.nl, dan kunnen wij contact met je opnemen.

Het bestuur.